شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

نوآورد، ندای سلامت

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

رابطه آیت الله هاشمی و سینما

دولت و سینما
درباره نقش دولت ونظارت بر سینما نیز هاشمی معتقد بود:« دولت نباید تنها ناظر باشد، باید حتما ارشاد بکند و حمایت کند. حد حمایت هم که اینجا آمده حمایت بسیار بالا. اهمیت سینما ایجاب می‌کند که حمایت به حد کافی و مطلوب باشد. سینما یک جریان مریضی بوده در گذشته، برای اصلاح و جا انداختن این در جامعه اسلامی حمایت‌های فراوانی لازم است که سینما بتواند نقش واقعی خودش را در جامعه ایفا کند. برای همین دولت حتی باید دخالت هم بکند، ارشاد هم که مسلم است. نظارت کمترین کاری است که باید دولت بکند
.

خط قرمزهای سینما
هاشمی همچنین درباره خط قرمزهای سینمایی و اینکه چه فیلم هایی قابل پخش نیست می گوید:« فیلم‌هایی که به یک نحوی فساد در آن‌ها دیده می‌شود یا فساد اخلاقی یا به خاطر آوردن عادات و افکار اجنبی و مضر به هر نحوی. این‌ها باعث انحطاط فکری مردم می‌شود و در مردم جمود درست می‌کنند. البته دامنه فساد خیلی وسیع است و شاید فوری به ذهن نیاید، فسادی که ما می‌گوییم فقط از ناحیه نمایش خانم‌های بی‌حجاب و صحنه‌های سکسی و از این گونه مسائل است. بسیاری از فیلم‌ها هست که مثلا به ظاهر انقلابی را نشان می‌دهد و ترویج می‌کند که این انقلاب برخلاف مکتب است. انقلابی است با پایه‌های الحادی، یا تاریخی را نشان می‌دهد که آن تاریخ از لحاظ تاریخی دانستنش خوب است ولی در آن تاریخ یک بدآموزی‌هایی است، یک ترویجی از یک حرکت‌هایی است که ما قبول نداریم. به هر حال نوع فساد فرهنگی، اخلاقی، تاریخی، دروغ، قلب حقایق و حتی پایین آوردن سطح فکر مردم و ترویج ساده‌اندیشی و بلهی در آن باشد، آن فیلم‌ها مضر است


منبع: تبیان

آزمون روانشناسی - آزمون هوش (سوال هوش تصویری) - آزمون شخصیت شناسی

سوالات تست روانشناسی استاندارد
عضویت در گروه ها و دسته های مختلف می تواند بر شانس افراد در پاسخگویی صحیح به سوالات آزمون روانشناسی تاثیر بگذارد، به این معنا که ممکن است افراد مذکر و مونث در پاسگویی صحیح به سوالات آزمون شانس برابری نداشته باشند. مسئله دیگر در ارتباط با تست روانشناسی این است که غالبا تست های روانشناسی بسته به کشور و فرهنگ های مختلف متفاوت هستند و به هنگام انجام یا برگزاری تست ها باید به این مسئله نیز توجه داشت.

برای نمونه اگر یک تست روانشناسی در یک کشور برای نمونه انگلستان برای همه افراد شرکت کننده به یک صورت است و مثلا مرد یا زن بودن شرکت کننده تاثیر در نتیجه آزمون ندارد، نمی توان نتیجه گیری کرد که اگر این تست روانشناسی در یک کشور دیگر مثلا ژاپن برگزار شود باز هم تفاوتی بین مردان و زنان در نحوه پاسخگویی به سوالات وجود نخواهد داشت.

ادامه این متن در «تست روانشناسی آنلاین» قابل مشاهده است.

منبع: ویکی پدیا

------------------------------------------------------------------------------

نمونه سوالات تست هوش
اگر شما تا کنون تست هوش یا آزمون آی کیو نداده اید برای آشنایی شما با نوع سوالات تست هوش در ادامه چند سوال نمونه ای که بسیار شبیه به سوالات آزمون های استاندارد هوش و محاسبه آی کیو هستند، ذکر گردیده است تا اگر قصد دارید به علل مختلف در آینده تست بدهید شناخت کلی با نوع سوالات داشته باشید و نیز اگر کودک شما می خواهد در مدرسه تست هوش بدهد یا در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان شرکت نماید، بتوانید به او برای موفقیت در آزمون کمک کنید.

برای مشاهده متن کامل می توانید به مقاله «تست هوش آنلاین» مراجعه نمایید.

------------------------------------------------------------------------------

انواع تست شخصیت
انواع مختلفی از تست شخصیت وجود دارد. رایج ترین نوع تست شخصیت، آزمونی است که در آن تعدادی سوال در اختیار فرد قرار می گیرد و شخص شرکت کننده بر اساس آنکه عبارت بیان شده در تست تا چیز میزان نشان دهنده ویژگی های شخصیتی وی است به آن سوال امتیازی می دهد یا میزان موافقت یا مخالفت خود را با آن مسئله بیان می کند و گزینه ها به صورت: کاملا موفقم، موفقم، نظری ندارد، مخالفم و کاملا مخالفم می باشد
.

در تست شخصیت معمول برای هر پرسش از واژه سوال استفاده نمی شود بلکه به هر پرسش یک آیتم(مورد) گفته می شود مثلا گفته می شود که فرد با آیتم شماره 17 مخالف است و با آیتم شماره 33 موافق است علت این امر آن است که بسیاری از سوالات تست شخصیت سوال نیستند بلکه عبارتی هستند که فرد نظر خود را ائم از اینکه موافق یا مخالف باشد نسبت به آن بیان می دارد.

شما می توانید برای مطالعه ادامه این متن به «تست شخصیت» مراجعه نمایید.

منبع: دانشنامه ویکی پدیا

افزایش اسپرم - تقویت اسپرم

سیر
سیر یکی از بهترین انتخاب‌های غذایی برای افزایش تولید اسپرم‌ها و تقویت اسپرم‌های تولیدی است. سیر که امروزه به عنوان یک ماده غذایی موثر در روابط جنسی شناخته‌ شده، حاوی سلنیوم است؛ آنتی‌اکسیدانی که برای جنبندگی و تحرک اسپرم‌ها ضروری است. آلیسین دیگر ترکیب موجود در سیر است که از اسپرم‌ها محافظت کرده و چرخه هورمون‌های جنسی در اندام‌های جنسی مردان را تقویت می‌کند.

سیر کاهنده فشارخون بالاست و به این ترتیب نیز روی مویرگ‌ها و انقباض عضلات قلب تاثیر می‌گذارد و باعث انبساط رگ‌های موجود در ناحیه‌ی آلت تناسلی می‌شود. سیر همچنین سرشار از ویتامین B6 است که نقش موثری در تنظیم هورمون‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.

پس شک نکنید و این ماده‌ی غذایی را نیز وارد برنامه‌ی غذایی‌تان بکنید. برای رسیدن به تأثیرات کمکی سیر در این زمینه شروع مصرف با 1 تا 2 حبه سیر در روز می‌تواند مناسب باشد. برای رفع بوی بد آن نیز می‌توانید از جعفری استفاده کنید. جویدن جعفری بوی سیر را کاهش می‌دهد.

گزیده ای از مقاله جامع «سیر باعث افزایش تولید و تقویت اسپرم می شود»

منابع مقاله: بیست ستون تبیان میگنا

طریقه ساخت جیمیل

طریقه ساخت جیمیل
... قسمت بعد با عنوان Your current email address باید آدرس ایمیل فعلی خود (یک ایمیل دیگر غیر از ایمیلی که در حال ساخت آن هستید را وارد کنید). گوگل از این ایمیل برای کمک به حفظ امینت اکانت جیمیل شما و نیز پیدا کردن دوستان و آشنایانی که در ایمیل دیگر با شما در ارتباط بوده اند استفاده می کند. هر چند در گذشته پر کردن این قسمت بسیار مهم بود و برای مسائلی مانند دسترسی مجدد به ایمیل در صورت فراموش کردن رمز عبور کاربرد داشت اما امروز به علت وجود تلفن های همراه این قسمت از اهمیت پیشین برخوردار نیست و می توانید آن را خالی بگذارید.

در قسمت باید عبارت نمایش داده شده معروف به کپچا را وارد کنید، معمولا وارد کردن کپچاهای جیمیل دشوار نیست اما اگر به هر علتی نمی توانید آن را مشاهده کنید یا بخوانید، می توانید تیک بالای آن را که عبارت Skip this verification را بزنید تا نیازی به وارد کردن کپچا نباشد، در این صورت گاهی گوگل کد تاییدی بر روی گوشی تان ارسال می کند که به جای کپچا آن را در فیلد وارد کنید گاهی نیز نیازی به این کد تایید نخواهد بود. ...

برای مشاهده متن کامل می توانید به مقاله «طریقه ساخت جیمیل» مراجعه نمایید.

فواید آووکادو

آووکادو برای قلب
اگر در خانواده‌تان سابقه بیماری‌های قلبی وجود دارد و یا اگر عوامل بیماری‌زایی مثل اضافه وزن دارید و یا سیگار می‌کشید آووکادو را دریابید. این میوه می‌تواند قلب شما را در سلامت نگه دارد. آووکادو پرکالری و سرشار از مواد چرب است اما سرشار از مواد مغذی و ترکیبات مفید برای قلب می‌باشد. فولات موجود در آووکادو خطر سکته و ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. اگر می‌توانید به طور مرتب از این میوه میل کنید و اگر نمی‌توانید هر از چند گاهی از خواص این میوه استفاده کنید.

ادامه مطلب در مقاله «فواید آووکادو»

منبع: تبیان

خواص روغن آووکادو

بهبود هضم غذا
سوزش قلب به حالتی اطلاق می شود که اسید معده وارد مری شده و موجب سوزش بافت این بخش از دستگاه گوارش می‌شود و با احساس سوزش در قفسه سینه همراه است. اگر به طور مکرر دچار سوزش قلب می شوید یا از نفخ و گاز معده شدید و غیر عادی رنج می برید و یا به سادگی خسته شده و احساس بی حالی می کنید، احتمالا سیستم گوارش ضعیف شما مقصر است. برای حل این مشکل به غذاهای خود روغن آووکادو اضافه کنید.

در صورت تمایل می توانید ادامه متن را در مقاله «خواص روغن آووکادو برای سلامتی، پوست و مو» مطالعه کنید.

قورمه سبزی

قورمه سبزی را با قارچ گیاهی کنید (برای برای 5 تا 6 نفر)
اگر دوست دارید قورمه سبزی را گیاهی درست کنید این دستور را امتحان کنید. در این نوع قورمه سبزی به جای گوشت از قارچ استفاده شده که این خورش را کاملا گیاهی کرده است.

· 500 گرم سبزی خورشی ساطوری شده

· 250 گرم قارچ

· نصف پیمانه لوبیا قرمز

· 5 عدد لیمو امانی متوسط

· 1 عدد پیاز متوسط

· نصف قاشق چایخوری زردچوبه

· نصف قاشق چایخوری ادویه

· نصف قاشق چایخوری فلفل قرمز

· نمک به میزان لازم

· روغن به میزان لازم

· آبلیمو به میزان لازم

لوبیای قرمز را بپزید. قارچ را در این خورش به دو صورت درسته یا ورقه شده می توان استفاده کرد. در هر دو صورت قارچ را بشویید و با 2-1 قاشق روغن و 1 قاشق آبلیمو تفت دهید تا آب قارچ کاملا بخار شود و رنگ آن هم روشن بماند.

شما می توانید ادامه متن را در مقاله «روش تهیه قورمه سبزی» مطالعه کنید.

منبع: مجله اینترنتی برترین ها

روش تهیه فلافل

روش تهیه فلافل با عطر گشنیز؛ محبوب گیاه‌خوران

· 500 گرم نخود

· یک عدد پیاز

· یک عدد سیب زمینی

· 4 حبه سیر

· یک دوم پیمانه برگ گشنیز خرد شده

· یک قاشق چای خوری تخم گشنیز آسیاب شده

· یک قاشق چای خوری زیره آسیاب شده

· 2 قاشق چای خوری نمک

· نصف قاشق چای خوری پودر فلفل سیاه

· نصف قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز

· 2 قاشق چای خوری آب لیموی تازه

· یک قاشق غذاخوری روغن زیتون

· یک قاشق غذاخوری آرد

· کمی جوش شیرین

· روغن مخصوص سرخ کردنی به مقدار لازم

نخود ها را زیر آب سرد بشویید. دانه های خراب و بدرنگ را جدا کنید. نخودها را داخل کاسه بزرگی ریخته، روی آن‌ها آب بریزید تا آب کاملاً سطح آن‌ها را بپوشاند. نخودها می‌بایست 24 ساعت خیس بخورند. سپس آن‌ها را مجدداً زیر آب سرد بشویید.

ادامه مطلب در مقاله «طرز تهیه فلافل خوشمزه خانگی»

منبع مطلب: تبیان

فواید عسل

خواص عسل برای قلب
عسل یک منبع غنی از فنول و سایر ترکیبات آنتی اکسیدانی است؛ ترکیباتی که در کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی می باشند. این ترکیبات به گشاد شدن عروق قلب کمک نموده و سبب افزایش جریان خون به قلب می شوند. همچنین
می توانند از تشکیل لخته شدن خون در عروق خونی که سبب سکته قلبی و مغزی می شود، جلوگیری کنند.

در مطالعه انجام شده توسط محققان ایرانی در سال ۲۰۰۸ که در مجله جهانی «ساینتیفیک ورلد» به چاپ رسید، به ۳۷ فرد چاق یا دارای اضافه وزن به مدت ۳۰ روز ۷۰ گرم عسل طبیعی داده شد. وزن بدن آنها، شاخص توده بدنی، وزن چربی بدن، و کلسترول کل آنها قبل و بعد از مطالعه اندازه گیری شد.

نتایج نشان داد عسل موجب کاهش ملایم وزن بدن (۱.۳ درصد) و چربی بدن (۱.۱ درصد) شد در حالی که کلسترول تا ۳ درصد کاهش یافت. طبق این مطالعه این نتیجه گیری حاصل شد که مصرف عسل طبیعی موجب کاهش فاکتورهای پرخطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می شود. جمع بندی این مطالعات نشان می دهد که مصرف ۷۰ گرم عسل طبیعی هر روز صبح به همراه یک لیوان آب گرم فواید متعددی برای سلامت خواهد داشت.

ادامه مطلب در «فواید عسل»

منابع: رژیم سلامتی خبرگزاری مهر

غذاهای عضله آور

کشک
کشک حاوی پروتئینی کامل است، که دارای همه انواع اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن برای ساخت و نگهداری عضلات می باشد و همچنین با خوردن آن احساس سیری می کنید. می توانید کشک را با شیر کم چرب، میوه جات فریز شده، روغن انواع مغزها و یا با هر آنچه که بنظرتان مفید است مخلوط کرده و به عنوان یک وعده غذایی کامل میل نمائید.

ادامه مطلب در مقاله «غذاهای عضله آور»

منبع: علم ورزش

12345678
last